3 יקבים שחובה לבקר בהם בצפון

תוכן עניינים

מטיילים בצפון ומחפשים מקום שיספק לכם חוויה? אוהבים יין ורוצים לנסות טעמים נוספים? בואו לשמוע על היקבים שאתם פשוט חייבים לבקר בהם כל עוד אתם מטיילים בצדה הצפוני של ישראל. כי לפעמים פשוט לא צריך להרחיק עד צרפת או איטליה!

 

למה לפנות צפונה?

אז למה דווקא בצפון גידול הענבים וייצור היין עצמו כל-כך איכותיים? בשל מספר תנאים המתקיימים באזור: האקלים, בו הפרשי הטמפרטורה בין היום ללילה גדולים יותר, הגובה הרב ואדמת הבזלת העמוקה והעשירה בחרסית. בין היקבים באזור, הגדולים והקטנים, ניתן למנות יקבי בוטיק ואף מספר יקבים שהגיעו להכרה בינלאומית. הנה כמה מהיקבים שלא תרצו לפספס:

 

יקב רמת הגולן: מסיור קלאסי ועד ארוחה פרטית

יקב רמת הגולן נוסד בשנת 1983 על ידי 8 קיבוצים ומושבים, והוא הראשון להיות מוקם ברמת הגולן. הוא משתרע על כ-6,300 דונם של כרמים ובסך הכל מונה 19 זנים של ענבים, ביניהם שרדונה, סירה, קברנה סוביניון, פינו נואר, מלבק ועוד. כיום ביקב ארבע סדרות יין: גולן, הר חרמון, ירדן וגמלא.

 

מה בסיור?

דרך גינת היקב תגיעו למרכז המבקרים, שם תמצאו גם את חנות היין. בין מגוון הסיורים תמצאו אחד קלאסי, בו תעברו הדרכה ויתואר לכם תהליך הייצור של היין, תבקרו באולם החביות ותטעמו יין כמובן. אולם, ניתנת אפשרות בחירה בסיור והגעה לאירוח בחדר VIP, תוך ביקור בכרמי היקב ולבסוף ארוחה לבחירתכם האישית. לקינוח תוכלו לרכוש בקבוק יין למשפחה וחברים במחיר התחלתי של ₪35 לבקבוק.

 

יקב בזלת הגולן: חווית פינוק

שוכן בקרבת היישוב קצרין במרכז רמת הגולן, אל מול נופי הכנרת. היין מיוצר מזני ענבים אצילים וטעמו איכותי. לאחר תסיסתו, הוא נשמר בחביות מבלי לעבור סינון וכך מושבח טעמו ומתווספת לו ארומה מעשירה.

 

לא רק טעימות

בהגעה למרכז המבקרים, הצמוד לאולם בו נשמרות חביות היקב, תוכלו לצפות בסיפורו של היקב יחד עם טעימות יין ונשנושים קלים. אחרי הטעימות תוכלו לרכוש מהיינות המוצעים במחירים במיוחד בשבילכם. בנוסף, ביקב מתחם לקיום אירועים, הרצאות, ובשיתוף עם הספקים המקומיים מציע ימי גיבוש וכיף.

 

יקב טוליפ: אהבה ליין ואנשים

הוקם בשנת 2003 ושוכן על צלע ההר בנוף עוצר נשימה בכפר תקוה. הרעיון להקמתו בא מתוך רצון המשפחה לשלב בין אהבתם ליין והרצון לתרום לקהילה. עובדי היקב, חברי כפר תקוה הם בעלי צרכים מיוחדים והיקב מאפשר להם להשתלב בשוק העבודה, עניין שבין השאר הופך אותו ליקב החברתי הראשון בעולם.

היקב זכה לפרסים ולביקורות מעולות ממבקרי יין מפורסמים. אורך הביקור הוא כשעה, ולצד היין תהנו מלחמים טריים, גבינות מעודנות ומגוון מטבלים. בסיומו כמובן תוכלו לרכוש מהיינות המוצעים, שישאירו טעם של עוד.

בקיצור, אם אתם בצפון או חושבים לארגן טיול לאזור, אפשרו לעצמכם קפיצה קטנה ליקבים ולטוב שהם מציעים. החוויה תלווה אתכם לאורך זמן, בהתחייבות.

 

חביות

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים