שארם א-שייח' – אילת של סיני או מונקו של המזרח התיכון

תוכן עניינים

בקצה הדרומי של סיני נמצאת העיר שארם א-שייח'. הקצה אומר שהיא ממוקמת למעשה כ-230 ק"מ דרומה מהגבול בטאבה (כשלוש וחצי שעות נסיעה).

למען האמת, שארם א שייח יושבת כמעט בקצה, דרומית אליה, ממש ממש בקצה, נמצא הפארק הלאומי ראס מוחמד אליו ניתן להגיע רק עם ויזה מיוחדת למצרים.

שארם א שייח היא עיר גדולה וחשובה מאוד בסיני. יש בה שדה תעופה בינלאומי בעיר המביא אליו תיירים מכל העולם, במיוחד מאירופה. עדיין אין טיסות ישירות מישראל לשארם א-שייח', אך ניתן לטוס דרך טורקיה, או לחצות את כל סיני במונית מגבול טאבה, זו אמנם נסיעה ארוכה, אך הנוף מאוד יפה.

אפשרויות אירוח ובילוי בשארם

בניגוד לטאבה, נואיבה ודהב, שארם א-שייח' היא מאוד עירונית. בעבר כשהיתה שייכת לישראל נקראה "אופירה", וכשהוחזרה למצרים – הוחזרה בשלמותה, המצרים ניצלו את התשתית הבסיסית של עיר גדולה ופיתחו את שארם א-שייח' להיות אחת הערים החשובות במצרים כולה. תוכלו למצוא בשארם א-שייח' מרכזים מסחריים גדולים, מופעי תרבות, קונגרסים לשלום ויחסים בינלאומיים, נמל ימי המחבר את סיני למצרים עצמה, מוזיאונים, מסעדות רבות, בארים, בתי קפה, קניונים, שווקים, מדרחובים, פארק מים ענק, מועדוני צלילה, סוכנויות תיירות וכמובן מספיק אפשרויות לינה ליותר ממיליון וחצי תיירים בו זמנית.

שארם א-שייח' מלאה באטרקציות המתאימות לכל גיל, כך שתוכלו לבוא לשם לבד או עם הילדים ולמצוא פעילויות רבות להעסיק אותם.

בשארם א-שייח' כמה אזורים המועדפים ביותר על תיירים: מפרץ נאבק, מפרץ הכרישים, מפרץ נעמה והסוהו. בכל אחד מהאזורים האלו תוכלו למצוא בתי מלון ואטרקציות רבות לתיירים, כאשר לכל אחד מהאזורים האלה הייחוד שלו, על כן מומלץ להחליט לפני שאתם נוסעים מה אתם מתכננים לעשות בזמן שהותכם בשארם א שייח, ובהתאם לזאת להחליט היכן הכי כדאי ללון.

שארם א-שייח' מציעה מגוון גדול מאוד של סוגי לינה – מחדרים להשכרה באייר ביאנבי ועד מלונות מפנקים וריזורטים גדולים, אמנם לא תוכלו למצוא שם חושות, אך גם מי שבא עם תקציב לא גבוה במיוחד יוכל למצוא מגורים בסיסיים יותר בקרבת הים.

אטרקציות מחוץ לשארם

מחוץ לשארם עצמה תוכלו למצוא את ראס מוחמד, ראס אום סיד והאי טיראן אשר מפורסמים מאוד בעולם כולו בצלילות המרהיבות שלהם.

גם על היבשה יש הרבה מה לעשות סביב שארם – תוכלו בעזרת סוכנויות התיירות הרבות שבעיר לקחת ג'יפ 4X4 לטיול בהרים באזור שארם א-שייח', או לבקר בג'בל מוסא, ג'בל אום שמר או נקיקי מבוכים שהם אתרים אהובים מאוד בקרב תיירים.

שארם א-שייח' מתאימה למי שרוצה לחוות את פנינות הטבע היפות ביותר שיש לסיני להציע, אך לחוות את כל זאת בקצב טיפה יותר מהיר ועם חוויה יותר אורבנית מאשר בשאר סיני.

חוף ים

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים