אילו סדנאות ילדים אוהבים?

תוכן עניינים

בעיני רבים, מדינת ישראל היא המקום הטוב ביותר לגדל בו ילדים. זה נובע מכל מיני סיבות, כאשר אחת המרכזיות היא קיומו של חוק חינוך חינם. אנחנו שמים את החינוך בראש מעייננו, זה נמצא עמוק בתרבות הישראלית והתרבות היהודית, ואנחנו רוצים לתת לילדים שלנו כמה שיותר כלים בתקופת הילדות כדי שיצמחו וישגשגו במהלך חייהם הבוגרים.

על כן, רבים אוהבים לתת לילדים פעילויות חינוכיות נוספות, לצד לימודי החובה בבית הספר, כמו חוגים או סדנאות.

 

מה היתרון של סדנאות?

סדנאות לילדים טומנות בחובן מספר יתרונות אל מיול החינוך הפורמאלי שניתן בבתי הספר כחלק מהחובות שמשרד החינוך מגדיר. היתרון של הסדנאות זה שהן נותנות לילד אקסטרה, תכנים שהם מעבר למה שנדרש, ויכולים להפגיש אותו עם עולמות תוכן חדשים ומעניינים, לפתוח לו כיווני מחשבה חדשים על החיים שלו ועל העולם באופן כללי, וגם לשבור את השגרה בצורה מרעננת ומהנה.

יְלָדִים

מה התשובה שנותנות הסדנאות לחינוך הפורמאלי?

ילדים רבים לא אוהבים ללכת לבית הספר כי הלימודים משעממים אותם. צריך לשבת כל יום על הכיסא לאורך רוב שעות היום, ורבים לא מרגישים שיש בכך ערך מוסף אלא רק סימון וי. סדנאות לילדים נותנות את הערך המוסף הזה.

יש מספר רב של סדנאות מה שמאפשר ייצור מגוון פעילויות לילדים שישברו את השגרה היום יומית ויפתחו את הילד מעבר לשיטות הלימוד הפורמאליות של מערכת החינוך.

 

סדנת דיבייט

סדנה שילדים יכולים מאוד לאהוב ולהתחבר אליה היא סדנת דיבייט. בסדנאות דיבייט הילדים לומדים כיצד הם יכולים להתנסח באופן שיעביר את כל מה שהם רוצים להגיד, גם כאשר אין להם הרבה זמן לדבר.

מדובר על סדנה שנותנת לילד מגוון כלים שבוודאות ישמשו אותו בהמשך דרכו במערכת החינוך, שלעיתים מתגלה כלא קשובה מספיק לצרכי התלמידים, אם כי מספיק תלמיד אחד שידע להתנסח בצורה בהירה מול הצוות החינוכי כדי לחולל שינוי.

יְלָדִים

זה גם חשוב, וגם כיף

בנוסף, סדנאות דיבייט יכולות להתגלות כמהנות במיוחד. מדובר על סוג של משחק קבוצתי בראייתו של הילד, שבו המטרה שלו היא לשכנע אחרים בטיעון שלו ככל האפשר. זה מוציא מהילדים הרבה מרץ מחשבתי וחשיבה יצירתית, ולעיתים גם הרבה חוש הומור וידע כללי.

על כן, הדיבייט זאת סדנה שמאפשרת לנו כמחנכים להינות מכל העולמות – גם לתת לילד כלים לחיים, אבל גם לתת לו חוויה מהנה.

 

סדנאות עבודת צוות

סדנאות עבודת צוות הן סדנאות שיש בהן לרוב ממד פיזי-מוחשי. הילדים נמצאים בקבוצות קטנות יחסית ומקבלים משימות לא רגילות מהמנחים, כמו לדוגמא יצירת גשר ארוך ככל הניתן באמצעות פרטי לבוש ועוד. זאת חוויה מהנה וכיפית שהילדים זוכרים אותה ככזאת, והיא גם מקנה להם את הכלי החשוב של עבודה בקבוצה.

סדנאות לעשות ילדים

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים