תעריפי שיחות בינלאומיות

תוכן עניינים

תעריפי שיחות בינלאומיות הם תחום חשוב מאוד ומעט מסובך, במיוחד בתקופה הזאת. כיום אנשים ועסקים זקוקים לתקשורת עם מדינות שונות ברחבי העולם לצרכים שונים, ולכן ישנו צורך באמצעים לתקשורת בינלאומית שיהיו יעילים ולא יקרים. תעריפי השיחות הבינלאומיות תלויים בספק התקשורת הנבחר, במדינת היעד של השיחה ובאורך השיחה עצמה. מכיוון שכך, יש צורך להבין את הנושא לעומק בכדי לבצע בחירה נכונה. 

 

קביעת תעריפי השיחות הבינלאומיות

חיוג לחו"ל הוא פעולה פשוטה מאוד שמתחילה תגובת שרשרת מורכבת ומסובכת, שכוללת מערכות תקשורת מתקדמות אשר פרושות על פני מרחקים עצומים. שיחת טלפון ממוצעת למדינה זרה עוברת דרך מערך שלם של מרכזיות, שמנתבות אותה בו בשנייה דרך יבשות שלמות.

מכיוון שכך, קביעת התעריפים של שיחות מסוג זה מורכבת ממספר רב של גורמים – החל מחברת התקשורת שדרכה אנו מבצעים את השיחה, וכלה בעלות של כל התשתיות שנמצאות בשימוש במהלך השיחה.

 

ההבדלים בין התעריפים במדינות שונות

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בקביעת תעריפי שיחות בינלאומיות היא מדינת היעד אליה נרצה להתקשר. דבר זה נובע מכך שחלק גדול מהעלות של שיחות אלה, קשור בתשתיות התקשורת השונות שבהן יש להשתמש בכדי לבצע את השיחה. בנוסף לכך, המרחק שאותו השיחה צריכה לעבור בכדי להגיעה ליעדה, גם הוא גורם משמעותי מאוד בקביעת התעריפים של שיחות מסוג אלה.

לכן שיחות למדינות קרובות לישראל כמו מצרים או קפריסין, יהיו זולות בהרבה משיחות למדינות רחוקות יותר כמו יפן או אוסטרליה. גורם נוסף הוא איכות התשתיות הקיימת במדינה שאלה נרצה להתקשר. מדינות בעלות תשתיות מתקדמות ורחבות יותר, יהוו יעד זול יותר לשיחה מאשר מדינות עם תשתיות ישנות וחלקיות.

 

תעריפים של חבילת שיחות מול שיחות בודדת

גורם נוסף ומשמעותי מאוד בקביעת המחיר של שיחות בינלאומיות, הן חברות התקשורת שמספקות את השירות בישראל. חברות אלה מתמחרות שיחות מסוג זה בצורה שונה אחת מהשנייה. בנוסף לכך, קיים פער גדול מאוד בין שיחות לחו"ל כחלק מחבילה, לבין שיחות מזדמנות לחו"ל, שבהן התעריף הוא גבוהה בצורה משמעותית.

 

שיחות בינלאומיות בחינם

כיום ישנה דרך להתקשר לכל מקום בעולם בו יש חיבור לאינטרנט, בצורה חינמית לחלוטין וללא כל עלות. אפשר לעשות זאת באמצעות שימוש בכלים של חברות טכנולוגיות שונות כמו טלגרם, זום, ווואטסאפ או סקייפ. חברות אלה מאפשרות לבצע שיחות אודיו או וידיאו מכל מקום בו יש אינטרנט לכל מקום בעולם בו יש חיבור לרשת.

 

תעריפי שיחות בינלאומיות – סיכום

תעריפי שיחות בינלאומיות מורכבים ממספר רב של גורמים שונים, גם ישראלים וגם בינלאומיים. מדינת היעד אליה נתקשר היא גורם משמעותי מאוד בקביעת המחיר של השיחה. בנוסף לכך גם חברות התקשורת שמספקות שירות זה הן גורם משמעותי מאוד בקביעת המחיר של שיחות בינלאומיות.

שיחה בינלאומית

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים