בקצב הלב

תוכן עניינים

לפעמים החיפוש אחר הטוב יותר, שמחכה לנו מעבר לפינה, הוא סתם מיותר.

כבר מצאתם את הטוב, הנוח, המפנק והמספק, אין סיבה להמשיך לחפש.

זה כנראה תקף לכל תחום בחיים, בין היתר גם לבחירת היעד לחופשה הבאה שלנו.

הבחירה הטובה, הנוחה, המפנקת והמספקת במקרה של חופשה, היא ללא ספק תאילנד, יעד, שלכל ישראלי שני יש רגשי חיבה ומשיכה עזים. אבל תאילנד מציעה לנו מגוון מקומות לבקר בהם, בין אם מתחשק לנו חופשה אורבנית בקצב העיר או חופשה של בטן גב בקצב של אי. בתאילנד תמצאו בילוי שיתאים לכל בקשה, דרישה ותקציב. אז מה עדיף, בנגקוק הבירה או אי מפנק דוגמת פוקט תאילנד? החלטנו לבדוק אחת ולתמיד בכתבה הבאה.

 

קצת רקע על שני המקומות

עיר הבירה

משום מה, ברגע שמגיעים לתאילנד, נוטים לדלג על עיר הבירה, בתירוץ של באנו לנוח ולהנות ולא לרוץ מסוחררים ממקום למקום, בקצב של שלושה אתרים בשעה אחת. אבל, בנגקוק רחוקה מהקצב הזה.

נכון, מדובר בעיר בירה, מתקדמת ועמוסה, אבל נשאר בה המון מן הישן והקצב שלה שונה מערי בירה אחרים. בתי מקדש רבים ומפורסמים מזמנים אליהם תיירים ועולי רגל ונותנים להם הפוגה מהרעש שיש בחוץ. שווקים צפים גורמים לחשוב שניתן להתנהל באיטיות יותר, מבלי שנרגיש שפספסנו משהו בחיים. פארק ענק בלב העיר מאפשר לנו להאט בכל רגע נתון ולנוח מעט על המדשאות שלו, בעודנו מתבוננים בעיר מסביבנו.

 

הגדול באיי תאילנד

מדובר באי הגדול ביותר בתאילנד, שנועד לזה, שנשכב על חוף הים, בעודנו מתחפרים בתוך החול הבהיר ומביטים למרחק, עם מבט מלא בחלומות ותקוות לעתיד. ברגע שיימאס לכם קצת מכל המבט הנוגה אל עבר האופק וכל הרומנטיות הכתובה למעלה, תוכלו למהול את הכל בקצת (הרבה) אקשן וספורט, לצלול ולעשות רפטינג בנהר אחד מיני רבים שתמצאו באזור.

ואז, כשיימאס לכם גם מכל הספורט הזה, תוכלו לרקוד  עד אור הבוקר או עד שתתעייפו, באחת המסיבות הרבות שמתקיימות על האי.

נשמע מושלם, אבל סביר להניח שכעבור מספר ימים של מנוחה זו, תתחילו להתגעגע קצת לרעש העיר והקצב שלה.

 

אירוח

בנגקוק, כיאה לעיר בירה, מתהדרת במלונות יוקרה רבים, לצד מלונות אחרים, צנועים קצת יותר.

פוקט לעומת זאת, מציעה לנו נופש שונה, אומנם יש שם גם בתי מלון מפוארים, אך הוא הרבה יותר מתקשר לנו לבונגלו על חוף ים או בתי מלון של שני עד שלושה כוכבים.

 

בילוי ואתרי תיירות

בנגקוק יכולה להציע לנו חוויה אותנטיות ביותר, כגון ביקור בבתי מקדש הרבים שלה, קפיצה לארמון של משפחת מלוכה, ביקור בשווקים על פסי הרכבת. לצד כל ההיסטוריה, מתקיימים בה המון דברים עכשוויים כמו גורדי השחקים הרבים שלה, שמציעים ישיבה במסעדות וברים הממוקמים בהם, בשביל אוכל גורמה והנוף שנגלה לנגד עינינו.

פוקט, יותר קשורה לחיבור שלנו אל עצמנו, על הרמוניה פנימית וחיצונית, טבע שנדמה כאילו נלקח מפרסומת מושקעת, ספאיים, הרים מסביב, נחלים, אגמים, נהרות, פילים, נחשים, פרפרים ופסלי בודהה. אם התיאור לא נשמע לכם כאחד שנלקח מאגדה כלשהי, אנחנו לא יודעים מה יש לכם.

 

תקציב

גם בנגקוק וגם אי כמו פוקט, הם יחסית זולים. למה השתמשנו במילה יחסית? כי מאז שזה נחשב כמאוד זול אצלנו, עברו כבר כמה שנים טובות וכמה סבבים של מגפה עולמית, חלק מהדברים הספיקו לעלות במחיר.

עדיין מדובר בנופש זול, הן ברמת האוכל, הן ברמת בתי מלון והן ברמת הבילויים הנגישים, אבל פחות זול מאשר בעבר.

 

חיי הלילה

בנגקוק מפתיעה אותנו ונותנת פייט רציני לאיים. עם כל הקדמה הטכנולוגית וכל התיירים שמגיעים, הבינו התאים שחיי לילה פעילים הם מאסט. בנגקוק לא אוהבת לישון והיא עושה את זה די טוב.

פוקט מתהדרת במסיבות רבות, דוגמת הפול מון. במות, מוזיקה ואלכוהול הם אבני היסוד של המקום והוא עומד עליהם חזק ויציב. כל זה הולך נפלא עם חבר'ה צעירים מאוד, אבל מה עם כל השאר?

אז מה עדיף, אתם שואלים? אנחנו מתקשים לבחור.

ההמלצה שלנו היא לשלב ולהנות מכל העולמות.

קוף

 

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים