האם כדאי לעבוד בעבודה מועדפת או בעגלות בחו"ל?

תוכן עניינים

לעבודה מועדפת אחרי השירות הצבאי ולעבודה בעגלות בחו"ל יש יתרונות וחסרונות שיוכלו להבהיר לכם מה יותר משתלם ומתאים עבורכם.

קיבצנו עבורכם את כל המידע.

 

היתרונות של עבודה מועדפת

עבודה מועדפת מיועדת לחיילות ולחיילים שסיימו שירות חובה. גם בנות שסיימו שירות לאומי במהלך שנתיים רשאיות לקבל את הזכויות. התנאי לקבלת מענק הוא לעבוד בין חצי שנה לשנה ובסה"כ 150 יום לא באופן רציף בעבודות מסוימות. מדובר על עבודות בתחנות הדלק, באתרי בנייה, בתי מלון, מפעלים, בתי מלאכה, חקלאות, בתי אריזה או טיפול באנשים מוגבלים. לאחר 150 יום של עבודה מקבלים מענק על סך 9,550 ₪ מעבר להשתכרות באחת מעבודות אלו. במידה ועובדים פחות מחצי שנה ניתן לקבל אף מענק חלקי. מעבר למענק האטרקטיבי ניתן להמשיך ולעסוק במקצועות המועדפים, לפתח קריירה ולצבור ניסיון. ההתנסות יעילה גם למקצועות נוספים בהייטק, בתעשייה האזרחית או הצבאית כאשר מדובר בניסיון טכני.

 

החסרונות של עבודה מועדפת

בשל העובדה שעבודה מועדפת לא מתאימה לכל החיילים המשוחררים הם למעשה מפסידים את המענק במידה ופונים למקומות עבודה אחרים. ישנם כאלו שמנסים לעבוד בעבודה מועדפת אך מתייאשים בשל השכר הנמוך שהוא שכר מינימום. ישנם אף חיילים משוחררים שרואים בכך בזבוז זמן מכיוון שהמטרה שלהם היא לפנות לכיוונים אחרים לגמרי לאחר לימודים אקדמאיים או הטיול של אחרי הצבא.

 

היתרונות של עבודה בחו"ל

עבודות בחו"ל אחרי צבא הם הזדמנות נהדרת לחוות חוויות, להכיר אנשים, לפתח קשרים ולטייל. חיילים משוחררים שרוצים לטייל אחרי צבא ולא יכולים לכלכל את הטיול בחו"ל מעדיפים להשתמש במענק השחרור שלהם לכרטיס טיסה ולטייל במשך 3 חודשים ביעד אקזוטי הרחוק מהלחץ שיש במדינה. במהלך הטיול הם עובדים בעבודות מגוונות, חוסכים כסף וממשיכים לטייל. ניתן למצוא עבודות בתחומים רבים, לצבור ניסיון ואולי לבסוף להשתקע ביעד ולהרוויח בגדול. למשל ביפן ניתן למכור תמונות, בניו זילנד לעבוד בחוות חקלאיות, בארה"ב, קנדה, אוסטרליה ואירופה העבודה במכירות גם היא פופולרית אך בעיקר בעגלות המחייבות חריצות ושעות עבודה ארוכות. ניתן אף לעבוד בשיפוצים, בטיפול בילדים או קשישים ואז גם לקבל מקום מגורים וכלכלה. גם מקצועות האבטחה מבוקשים מאחר ולחיילים המשוחררים יש ניסיון צבאי. כל אלו יכולים לפתח הזדמנויות כלכליות, עצמאות וכיוונים לתפקידים של ניהול או השתלבות בהייטק.

 

החסרונות של עבודה בחו"ל

החיסרון הגדול ביותר בעבודה בחו"ל הוא המרחק מהבית ומהאוכל של אמא. כאשר מדובר ביעד רחוק לא ניתן להגיע לביקור והגעגועים לבית עזים. בנוסף, על מנת לעבוד בחו"ל בצורה חוקית יש להנפיק אשרת עבודה. במידה ויש לחיילים משוחררים אזרחות אמריקאית או אירופאית יהיה להם קל יותר להגשים את החלומות אך לא כדאי לוותר גם אם אין אזרחות. ישנן חברות או מעסיקים המסייעים להוציא אשרות עבודה וכדאי לנצל זאת.

שעון ומטבעות

 

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים