האם שווה להטיס שטיחים במטוס כדי להביאם מחול לישראל?

תוכן עניינים

לפעמים, בעת נסיעה לחו"ל עולה המחשבה מדוע לא לבדוק את השוק המקומי ולרכוש מזכרת שימושית ויפה אשר בארץ עשויה להיות יקרה יותר.

פעמים רבות מדובר ברעיון מצוין, הכתבה הבאה תבדוק האם גם רכישה של שטיחים בחו"ל היא כדאית ותסביר מה מושך ישראלים רבים לבדוק את האפשרות

הזאת.

 

מדוע רכישת שטיחים מחוץ לארץ קוסמת לישראלים רבים?

אם יש משהו שמאפיין ישראלים זה שהם בשום פנים ואופן לא מוכנים להיות פראיירים, ולשלם יותר על מוצר שניתן להשיג בפחות. אם יש דבר נוסף שמאפיין ישראלים רבים, מדובר באהבה שלהם לטיול במקומות רבים ברחבי העולם ולהנות מקנייה של מזכרות מקומיות.

השילוב של שני המאפיינים האלו מוביל לסבירות כמעט ודאית שישראלים יגיעו למדינות שבהם יש תעשיית שטיחים משגשגת ויתעניינו ברכישת שטיח מקומי יפהפה כמזכרת שתלווה אותם בעת החזרה לארץ

 

למה רכישת שטיחים מחוץ לארץ עשויה להיות משתלמת?

  1. מחיר פוטנציאלי זול יותר – במדינות שבהם יש תעשייה משגשגת של אריגת שטיחים, סביר יהיה למצוא שטיחים במחירים זולים יחסית בחנויות מפעל או אצל רוכלים שונים הפזורים בשווקים המקומיים. כך למעשה ניתן לחסוך את המחיר של היבוא וכיוון שיש פחות תחנות וגורמים שמעורבים בדרך, המחיר הסופי יהיה זול יותר.
  2. חוויה מזכרת וסיפור – אין ספק שכאשר רוכשים שטיח בעת טיול בחוץ לארץ, מקבלים שתיים במחיר של אחד שכן מדובר גם במזכרת יפה מהטיול וגם בשטיח יפה לבית. המהדרין אף יגידו שמקבלים פי שלוש, כי לא פעם החוויה של קניית השטיח לרבות איתור החנות, בחירת הדוגמא והמיקוח הטקסי עם המוכר, הן לא פחות מצ'יזבט של ממש.

 

למה לעיתים רכישת שטיחים מחוץ לארץ אינה כדאית?

  1. כאשר מכניסים לארץ מוצרים מבעלי חיים תמיד ישנה סכנה של הבאת טפילים ומינים פולשים לארץ. מסיבה זאת, הכנסת שטיח עשוי צמר או משי לארץ אינה בהכרח דבר כה פשוט ולא פעם דורשת אישורים והיתרים מיוחדים אשר יש לבקש מבעוד מועד וצריכים לכלול מידע מפורט ביותר לרבות סוג המוצר ומשקלו, סוג בעל החיים, אישורים של השירותים הווטרינרים המקומיים בארץ המוצא ועוד
  2. איכות לא ידועה – לא פעם בעלי בסטות ובעלי חנויות לממכר שטיחים עשויים לנצל את חוסר הבקיאות של המטיילים אשר עומדים מולם. מטיילים שכאלה לא מבינים בסוגי אריגה, סוגי צביעה וסוגי צמר שונים ועל כן עשויים לשלם מחיר גבוה על מוצר באיכות פחותה.

 

היכן כן כדאי לרכוש שטיחים ומה משפיע על מחירם?

לאור מה שהוסבר בפסקאות הקודמות, ישראלים רבים לא ממהרים לרכוש שטיח מחוץ לארץ ומעדיפים רכוש מחנויות מוכרות אשר יתמחרו את השטיח בהתאם לאיכות שלו שמתבססת על החומרים ממנו השטיח עשוי, הגודל וסוג האריגה.

בין אם אתם זקוקים לשטיחים לסלון או בכלל מעוניינים בשטיחים קטנים למסדרונות וחדרי ילדים, גלשו לחנות הרשת של הבית של עידה, והתרשמו משטיחים יפים ואיכותיים במגוון סגנונות.

 

שטיחים פרסים

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים