ירושלים של ספרד – המקומות שחייבים לבקר בהם בטולדו

תוכן עניינים

טולדו היא הלב והנשמה של ספרד. היא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו. מאחורי חומות ימי הביניים שלה, במבוך של רחובות מפותלים, נמצאים כמה מנקודות הציון ההיסטוריות החשובות ביותר במדינה. במשך מאות שנים, נוצרים, יהודים ומוסלמים פרחו ב"עיר של שלושת התרבויות" ובנו מערך מרשים של כנסיות, מנזרים, ארמונות, מבצרים, בתי כנסת ומסגדים.

 

קצת על העיר

טולדו ידועה במלאכות המסורתיות שלה, כמ עבודת מתכת, חרבות בהשראה עתיקה ומרציפן בעבודת יד. יצירות האמנות המפורסמות ביותר שנמצאו בטולדו הן יצירות המופת של אל גרקו המוצגות ברחבי הכנסיות והמנזרים של העיר, כמו גם במוזיאון אל גרקו.

טולדו הוא אחד מטיולי היום הפופולריים ביותר ממדריד, שנמצאת במרחק של חצי שעה נסיעה ברכבת בלבד. העיר שופעת אוצרות, כך שכדאי להקדיש לה קצת יותר זמן, ולעשות סיור בטולדו. אספנו לכם את ההמלצת המובילות  שלנו לביקור בטולדו.

 

קתדרלת טולדו

עם המגדל המתנשא לגובה והארכיטקטורה הגותית המופלאה, הקתדרלה של טולדו היא אחד מציוני הדרך הנוצריים החשובים ביותר בספרד. הקתדרלה נבנתה במאה ה-13 באתר של מסגד מוסלמי ליד לה ג'ודריה (הרובע היהודי). כדי להיכנס לקתדרלה,

המקדש הגרנדיוזי מדהים את המבקרים עם הקימורים העדינים המצולעים שלו ואוסף הציורים עשיר. עושר יצירות המופת משקף את מעמדה של טולדו כמרכז של הכנסייה הקתולית מהמאות ה-13-15. זהו חלל עצום המשתרע לאורך של 120 מטר.

 

Casco Histórico de Toledo (העיר העתיקה)

המהות של טולדו נמצאת בנתיבים הצרים והאטמוספריים של קאסקו היסטוריקו (העיר העתיקה), שהוגדרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.  האזור מכיל למעלה ממאה מונומנטים היסטוריים: ארמונות, כנסיות, מנזרים, בתי כנסת ומסגדים. במשך מאות שנים חיו נוצרים, יהודים ומוסלמים יחד בטולדו. התרבויות השונות נהנו מתחושת כבוד הדדי והרמוניה. בימי הביניים ועד האינקוויזיציה הייתה לה ג'ודריה (הרובע היהודי) שכונה משגשגת. המבקרים יכולים להתחקות אחר ההיסטוריה על ידי שיטוט ברחובות המרוצפים המרוצפים הייחודיים וביקור בשני בתי כנסת היסטוריים, שבאחד מהם, אל טרנסיטו, נמצא מוזיאון ספרדי המאיר את החיים היהודיים העשירים בטולדו לפני האינקוויזיציה.

 

Sinagoga del Tránsito

האנדרטה היהודית הבולטת ביותר בטולדו, היא נמצאת בלב ג'ודריה, שהייתה קהילה יהודית משגשגת במאה ה-14. נבנה בשנת 1356 על ידי סמואל לוי, גזבר המלך פדרו הראשון מקסטיליה, בית הכנסת אל טרנסיטו הוא הדוגמה החשובה ביותר לאדריכלות יהודית  ספרדית .

בית הכנסת מעוטר באלמנטים בהשפעה מורית, כמו גם מוטיבים גיאומטריים ופרחוניים מורכבים, לצד כתובות בערבית ובעברית.  לאחר גירוש היהודים מספרד בשנת 1492, ניתן בית הכנסת למסדר האבירים של קלטרווה.

 

Mirador del Valle

כדי להתפעל מנוף עוצר נשימה של טולדו תוך כדי תחושת הסביבה והטופוגרפיה של העיר, פנה אל Mirador del Valle. זוהי נקודת  תצפית  בראש גבעה סמוכה, ניתן להגיע על ידי טיול רגלי או על ידי נסיעה במעבורת.

נהר

 

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים