לבד או כקבוצה זאת השאלה

תוכן עניינים

לבד חרשתם את כל הארץ.

וגם חלק נכבד ביותר של חו"ל.

כי ככה אתם, תמיד הייתם טיפוסים של מפה, תכנון טיול מראש ואז כשהוויז הגיע אל חייכם, בכלל הרגשתם בלתי מנוצחים.

ונכון, זה הכי כיף לנסוע לבד, לחקור מקום בקצב שלכם, לנסוע לאן שבא לכם ומתי שמתחשק לכם. אבל, הרבה פעמים, מה שמתפספס בדרך, זה לגלות היסטוריה של מקום, אגדות עם, מעשיות, לשמוע קצת רכילות מקומית ולקבל קצת מידע אנציקלופדי על מקום שאליו אתם מגיעים. ואת זה ניתן להשיג רק באמצעות מדריך צמוד.

חשבתם פעם על טיול עם מדריך צמוד שילווה אותכם? לא? אז אולי הגיע הזמן, הם גם ישמחו לקצת עבודה בתקופה מורכבת זו. את המקומות, המסלולים ושאר הרעיונות תוכלו למצוא בעמוד מדריכים בפשוט ישראל. אנחנו, מצידנו, נשמח לספר לכם למה מדריך צמוד שיכול להראות לכם באור שונה מקום שכבר הייתם בו אינספור פעמים, הוא רעיון טוב וכדאי לבחור בו. בואו.

 

 טיולי לבד או במסגרת קבוצה

דבר ראשון, חשוב לציין, שתוכלו לקחת מדריך טיול משלכם, הן לטיולים בארץ והן לטיולים בחו"ל. בנוסף, תמיד תוכלו לבחור האם לעשות את הטיול במסגרת קבוצה מאורגנת או כטיול פרטי, שבו אתם שוכרים את שירותיו של המדריך המתלווה. אז נכון, שיש לנו נטייה די טבעית לחשוב שטיול בקבוצה מאורגנת שמור בעיקר לפנסיונרים משועממים, אבל אין זה נכון. בהרבה מאוד מקרים, טיול מאורגן זו בחירה הטובה ביותר שתוכלו לעשות, בעיקר אם מדובר ביעד מרוחק יחסית, שלא קל להגיע אליו.

 

 מדריך טיול – בעד

תכנון טיול כבר לא הכאב ראש שלכם

הדבר היחיד שאתם צריכים לבחור זה את היעד שאליו תרצו להגיע. זהו, מכאן והלאה, כל התכנון, מסלולים, מוזיאונים, אתרים ובמקרים של קבוצה מאורגנת גם ויזות למקומות שוויזה נדרשת, זה משהו שהמדריך שלכם יצטרך לדאוג לו.

 

טיול מאורגן יכול להיות זול יותר מטיול עצמאי

נספר לכם כיצד זה עובד. למדריכי טיול יש הסכמים עם חנויות כאלה ואחרות, בתי מלון כאלה ואחרים ועוד מקומות שיכולים להיות שימושיים לכם במהלך הטיול. לכן, מדובר ב win win situation, בית המלון והחנות שאיתם יש למדריך הסכם מרוויחים לקוחות וזה שהשמועה עליהם עוברת מפה לאוזן, דבר שהוא הטוב ביותר לצבירת קליינטורה חדשה וגם מדריך טיול מקבל הנחה טובה עבור התיירים שלו ועמלה מסוימת שתושלם לו על ידיד המקום עצמו.

 

מדריך טיול כערך מוסף

כאמור, אנחנו אולי מצליחים להתמצא במקומות שאליהם אנחנו מגיעים, לראות מקומות, להצטלם, אבל מי מאיתנו טורח לשבת לפני הטיול ולקרוא חומר על המקום? כנראה שמעטים ביותר. מדריך טיול לא רק יביא אותנו אל היעד, הוא גם יספר לנו בדרך על ההיסטוריה של המקום וזה כבר הופך כל חופשה למשהו בעל ערך ולא רק מסע שופינג בלונדון.

 

שאר הסיבות

מדריך טיול יכול להיות בחירה הכי נכונה, במקרה ונוסעים למקום שלא דוברים בו אנגלית או שאתם לא שולטים באנגלית מספיק בשביל להסתדר. לפעמים, דווקא על פערי השפה אנחנו יכולים לפספס דברים או גרוע מזה – להגיע למצבים לא נעימים. עם מדריך טיול, מצב כזה לא יקרה.

מדריך טיול יכול להכיר מקומות שרק המקומיים מכירים ואם אנחנו באמת רוצים לחוות מקום כלשהו לעומק, אזי הדרך היחידה זה להגיע לאזורים פחות מתויירים.

 

 מדריך טיול – נגד

קצב הטיול ותחומי עניין

קצב הטיול עלול להיות מהיר מדי או להפך, איטי מדי עבורנו. מדריך טיול לא מכיר אותנו ולא יודע מה אנחנו באמת נרצה לראות ומה פחות וזה הופך לעוד יותר מורכב כאשר מדובר בטיול מאורגן עם קבוצה ולא ניתן להתאים בין הקצב ותחומי העניין של כל אחד מהמשתתפים למסלול של הטיול.

 

חוסר ספונטניות

לפעמים, הכי טוב שיכול לקרות זה שפשוט לא תהיה לנו תוכנית ברורה מה עושים. דברים יכולים להשתנות בגלל מצב הרוח או תנאי שטח ולעיתים קרובות דווקא מתוך ספונטניות, אנחנו מגיעים למקומות ייחודיים ביותר.

כפי שניתן לראות, הפלוסים הם רבים, אך גם את המינוסים כדאי לקחת בחשבון והבחירה היא בידיכם, הכי חשוב זה שפשוט תהנו מהטיול שחיכיתם לו זמן רב.

מטייל לבד

 

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים