משחק אסוציאציות

תוכן עניינים

בואו נשחק משחק אסוציאציות קטן.

גרמניה? – סביר להניח שתצעקו ישר ברלין.

הולנד? – עוד לפני שנספיק לסיים את המילה, כבר תענו לנו אמסטרדם.

כן, כאשר אנחנו חושבים על מדינות כאלה ואחרות, האסוציאציות של כולנו הן די אותו הדבר, לרוב של העיר המתויירת ביותר באותה המדינה.

כך, גם בבחירת יעדי הטיול שלנו, אנחנו אוטומטית מתכוונים להגיע לערים המוכרות והמתויירות במדינה, שאליה בחרנו להגיע. אבל מדינה לא מורכבת רק מעיר אחת וקיים סיכוי גדול שערים מוכרות פחות יהיו מסקרנות אף יותר מעיר הבירה, שמרוב התיירים שפוקדים אותה, החלה לאבד מעט מהאופי המיוחד שלה.

הבאנו לכם שלוש ערים מפתיעות ועיר אחת מוכרת יותר, רק בשביל שלא תרגישו מסוחררים למדי.

 

ברוכים הבאים לארצות השפלה!

ובכן, בוקר טוב גם לכם, זה עתה נחתנו באמסטרדם. אך הנה לכם הפתעה קטנה, אנחנו ממש לא נשארים רק בה. לאן ניסע? האג נשמע לכם טוב?

 

מה ידוע לנו עליה?

מדובר בעיר שנמצאות בטופ 3 של הערים הגדולות בהולנד והיא גם, לגמרי במקרה, החשובה שבהן. למה? נתחיל בזה, שמרכז השלטון של הולנד מרוכז בה. אם לדייק יותר, הפרלמנט ההולנדי. כן, אל תראו כל כך מופתעים, הוא לא נמצא באמסטרדם. מעבר להיותה עיר כה חשובה להולנד, היא גם חשובה לשאר העולם (או בפשטות, לכל שאר אירופה), שכן בית דין הבינלאומי לצדק נמצא גם הוא פה. לנו זה כבר נשמע מספיק חשוב בשביל לקר בה.

אם נעזוב שנייה את כל העניינים המנהליים שלה, מדובר, פשוטו כמשמעו, בעיר יפה מאוד, הממוקמת על חוף הים הצפוני. היא מחולקת ל – 8 רובעים והכל בה מאופיין במפגש בין ארכיטקטורה של העבר וארכיטקטורה של ההווה. העיר נוסדה במקור לצורכי הציד והיא הולכת להפתיע אותכם בכמות הפארקים למטר רבוע שתמצאו בה. חוף הים שלה הוא גם פנינה אמיתית, שאל לכם לפספס בביקורכם פה.

 

ברוכים הבאים לארץ הבירה!

ובכן, צהריים טובים לכם, זה עתה הגענו לגרמניה. אבל לא, לא לברלין. לאן הגענו? קלן מברכת אותכם לשלום.

 

מה ידוע לנו עליה?

עיר בעלת היסטוריה של לא פחות מאלפיים שנה. מבנה שיקבל את פנינו במרכז העיר הוא ה – Dome, כנסייה גותית מרשימה, שאת תמונותיה בטוח יצא לכם לראות. חוץ מזה, קלן היא המקום שבו יצרו לראשונה את eau de cologne – או דה קולון ותוכלו לבקר במוזיאון שיספר לכם על ההיסטוריה המבושמת של אירופה.

אם אתם כמונו, מעריצי שוקולד על כל גדליו וצורותיו, מוזיאון השוקולד של קלן ישמח לארח אותכם. היי, תביאו גם לנו משהו משם. והכי חשוב, אם כבר הזכרנו בירה – המקומית – בשם koelsch, מחייבת טעימה. אתם יודעים, רק לשם השוואה וכאלה.

 

ברוכים הבאים לארץ התה של 4 אחרי הצהריים!

ובכן, ערב טוב גם לכם, זה עתה נחתנו ב.. חשבתם אנגליה? לא, הגענו לדבלין שבאירלנד. אנחנו נחזור אליה מאוחר יותר ובינתיים ניסע. לאן? קילקני מחכה לנו.

 

מה ידוע לנו עליה?

מדבור בעיר בין הקטנות שבאירלנד, אבל זה גם בדיוק איפה שהקסם שלה טמון. לפי ההיסטוריה, במאה השישית לספירה, נזיר התיישב במקום והחליט שהוא רוצה לבנות כנסייה. בתום הבנייה, אנשים נוספים החליטו להתיישב באזור וכך נוצרה העיר.

כיום, מה שמחכה לכם בביקורכם, זה ארמון מצדה, הממוקם בפארק ענק שמלא במזרקות מהודרות, המון מבנים היסטוריים ובירה מיוחדת במינה, בירת ale שצבעה האדום הוא זה שמאפיין אותה. אז נכון, כיום הבירה הזאת בכלל מיוצרת בדבלין, אבל המקורות שלה הן בקילקני.

 

ברוכים הבאים לארץ היין, העור והנעליים

ובכן, לילה טוב גם לכם, זה עתה נחתנו באיטליה. איפה בדיוק? מילאנו מנופפת לכם מחוץ לטרמינל.

 

מה ידוע לנו עליה?

עיר הבירה של מחוז לומברדיה. פרט להיותה בירה האופנתית הרשמית של איטליה, מה שמחכה לכם בה, אלה ציורים של דה וינצ'י בכנסיית סנטה מריה גלה גרציה, ה – Duomo, שהבנייה שלו החלה במאה ה – 14 ואופרה לה סקאלה, שהיא חלומם של כל זמרי האופרה בעולם. ובונוס קטן נוסף, חשבתם ששער נצחון תמצאו רק בפריז? טעות. גם במילאנו יש אחד כזה, שער השלום, ותאמינו לנו, מדובר באחד מרהיב במיוחד.

מתחם תיירותי

 

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים