מתכננים עבודה זמנית בחו"ל? הנה מה שאתם צריכים לדעת

תוכן עניינים

ככלל, חבר'ה צעירים ובפרט חיילים משוחררים, מוצאים את עצמם לעיתים מתלבטים בשאלה – מה יעשו לגבי עתידם, בהקשר של לימודים אך בעיקר עבודה.

יש כאלה, שלאחר השחרור מהצבא, עובדים בעבודה מועדפת בכדי לקבל את המענק מהצבא ולאחר מכן גם בעבודות זמניות בארץ, כדי לחסוך קצת כסף בכדי ללמוד במוסד להשכלה גבוהה, יש את אלה אשר בוחרים לטוס לחו"ל לטיול ארוך של אחרי הצבא ויש את אלה, אשר ממתינים עם לימודים לתואר ובוחרים להתמקד בעבודה לטווח ארוך, בארץ או אפילו בחו"ל.

 

עבודה בחו"ל – ההיצע הקיים

חברות שונות, אשר ממוקמות בארץ או בחו"ל, מציעות מגוון של עבודות – ביעדים שונים בחו"ל, לחיילים משוחררים, לסטודנטים ובכלל, לאנשים צעירים אשר נמצאים בתחילת דרכם.

מבין האופציות האפשריות, תחום המכירות הוא הנפוץ ביותר עבור צעירים המעוניינים לעבוד בחו"ל. מכירות של עגלות בקניונים, במיוחד בתקופות ה"חמות" כגון: בזמן הכריסמס ובימי הקיץ, כאשר הקניונים מלאים בלקוחות פוטנציאלים, או אז קיימת אפשרות להרוויח הרבה כסף מהעבודה בעגלות, ממכירות של מוצרי ים המלח, איפור, מוצרי קוסמטיקה ועוד. אולם, השכר בעבודה במכירות בקניונים עשוי להיות גבוה גם בתקופות בהם יש פחות עומס קניונים. השכר עצמו מורכב בדרך כלל מאחוזי מכירות גבוהים, שמטרתם להמריץ את העובדים ולהתאמץ להשיג כמה שיותר מכירות.

מלבד הפוטנציאל להרוויח סכומי כסף גבוהים, החוויה של המעבר לחו"ל עשויה לחולל שינויים משמעותיים, שילוו אתכם במהלך חייכם ואף תגרום לכם לצבור ידע וכישורים חדשים.

עבודה זמנית בחו"ל – למי יכולה להתאים

לאור האמור לעיל, ניכר כי עבודה זמנית במכירות בחו"ל עשויה להיות משתלמת ומתגמלת במיוחד. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי עבודה מסוג זה איננה מתאימה לכל אחד, על אף היותה זמנית ברוב המקרים. הסיבות לכך קשורות בכמה דברים:

  1. ראשית, לצורך העבודה יש להתנתק מהמשפחה ומהחברים הקרובים ולעבור לחיות בחו"ל, בארץ זרה, לצורך העבודה. עובדה זו עשויה להיות קשה עבור אנשים ללא ביטחון עצמי ועם קושי להתמצא במקומות באופן עצמאי.
  2. העבודה בקניונים, נחשבת כלא פשוטה, מאחר והיא מצריכה עמידה ממושכת ליד עגלת המכירות ושיחות בלתי פוסקות עם לקוחות בקניון.
  3. ישראלים המגיעים לעבוד בחו"ל, עלולים להיתקל בקשיי שפה ותרבות, אשר שונים בתכליתם מאלה שהם מכירים בישראל.

 

איך להתכונן לפני שטסים לעבוד בחו"ל

לאחר שמצאתם תחום מסוים, שמעניין אתכם לעבוד בו בחו"ל, תצטרכו לארגן את תהליך תכנון הטיסה והמעבר למדינה אליה אתם אמורים להגיע. הדרישות בין המדינות השונות עשויות להשתנות, אך יש כמה דברים חשובים אותם כדאי לקחת בחשבון:

  1. ויזה לארה"ב. אם הנכם מתכננים להגיע ליעד מסוים באצות הברית, תצטרכו לפני כן לקבל ויזה בתוקף (במידה ואין לכם). ההמלצה היא לדאוג לכך הרבה לפני מועד הטיסה שלכם, מאחר ותהליך קבלת הויזה הוא בד"כ בירוקרטי ועשוי להיות ארוך.
  2. בידקו אם העבודה אותה אתם עתידים לעשות – הינה חוקית, מאחר ואם פקח במדינה בה תהיו, יתפוס אתכם ללא אישור חוקי, הוא עשוי לאסור עליכם להמשיך לעבוד.
  3. כדאי לברר על סוג העבודה אותה אתם הולכים לעשות, מאחר ולא כל עבודה מתאימה לכל אחד. מכירות בעגלות, למשל, עשויות להביא לרווחים גבוהים אך לא כל אחד בהכרח יאהב לעשות את העבודה הזו.
  4. נגישות – ההמלצה היא לבדוק את המרחקים ממקום העבודה בו תהיו אל הדירה בה תגורו, בכדי שלא תעמדו זמן רב בפקקים בדרך לעבודה ובחזרה ממנה.

 

דרכון ודגל

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים