פטור ממס הכנסה לעובדים שגרים בחו"ל

תוכן עניינים

רבים לא יודעים. אך קיימת רפורמה המקנה זכות פטור ממס הכנסה לתושבים חוזרים העובדים בחו"ל כשהם חוזרים לישראל. בעיקרון, ישראלים חייבים לדווח לישראל על הכנסותיהם גם הם עובדים בחו"ל. רשות המיסים אורבת לכאלו אנשים וזה לא ממש משתלם. כאן בכתבה נסקור מה זה פטור ממס הכנסה, נבדוק מי יכול להיות זכאי לה והאם גם עובדים גרים בחו"ל יכולים ליהנות ממנה.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה הוא הטבת מס המקנה פטור מתשלום מס על הכנסה החייבת במס במקורה. הפטור ניתן לתושבים ישראלים. גם כאשר ישראלים גרים בחו"ל, הם חייבים לדווח לרשות המיסים על רווחים. ישראלים שלא מדווחים על עבודה בחו"ל חשופים לתביעה פלילית.

קיימים פטורים רבים ממס הכנסה. כאן נסקור את מאפייני פטור ממס הכנסה הניתן מסיבות רפואיות. חשוב לזכור כי פטור ממס הכנסה ניתן משלל סיבות והמשותף ביניהם היא ההגבלה בגובה הסכום. לא ינתן פטור ממס הכנסה על סכום גבוה יותר מהתקרה הנקובה בחוק.

 

מי יכול להיות זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה הניתן מסיבות רפואיות ניתן לבעלי אחוזי נכות של לא פחות מ-90% בתנאי שהנכות ניתנה לחצי שנה לכל הפחות. רק בעלי הכנסה חייבת במס יוכלו ליהנות מפטור ממס הכנסה בסופו של דבר.

אם אתם סובלים מנכות רפואית בעקבות מחלת מקצוע שגרמה לכם לאבד כושר עבודה או לחילופין, מחלה כרונית אחרת המסכנת את חייכם, אתם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה.

 

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

קיימות מחלות רבות המזכות את הסובלים מהן באחוזי נכות גבוהים המאפשרים קבלת פטור ממס הכנסה. מחלות כלי דם, מחלות ריאה, מחלות לב, מחלת סוכרת, פרקינסון, השמנת יתר, אירוע מוחי ועד, כל אלו מזכים בפטור ממס הכנסה.

אם אתם סובלים מבעיה בריאותית ולמרות זאת אתם עובדים ומדווחים על כך לרשויות המס בישראל, יתכן מאוד ואתם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה. כדי לבדוק את זכאותכם ההמלצה היא לפנות לאיש מקצוע המומחה בתחום.

 

מי מסייע בטיפול בפטור ממס הכנסה?

קבלת פטור ממס הכנסה עלולה להיות תהליך ארוך ומתיש מנטלית. לא סתם ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע. אם אתם מעוניינים לקבל פטור ממס הכנסה בשל סיבות רפואיות, ההמלצה היא לפנות לחברה העוסקת במימוש זכויות רפואיות. אם אתם תושבים חוזרים, עבדתם בחו"ל ואתם מעוניינים לממש את הפטור לו אתם זכאים בהתאם לרפורמה הקיימת, היעזרו ברואה חשבון או יועץ מס מוסמך לצורך כך.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה יכול להיות משתלם במיוחד. רבים הם האנשים המקבלים פטור ממס הכנסה. כל אחד, בשל סיבותיו. לא ניתן לקבל פטור ממס הכנסה ללא סיבה מוצדקת. בכתבה סיכמנו וראינו כי גם ישראלים העובדים בחו"ל יכולים לקבל פטור ממס הכנסה וכדאי להיעזר ביועץ מס לקבל פרטים מדויקים.

מחשבון וכסף

 

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים