טסים על החיים! כך תמצאו עבודה בחו"ל

תוכן עניינים

מתכננים רילוקיישן לחו"ל או שמא מדובר בגיחה קיצית לצורכי השלמת הכנסה והמון פאן? כדאי שתמצאו עבודה משתלמת שתתאים בדיוק עבורכם, הן מבחינת סגנון והן מבחינת דרישות קבלה ותנאי שכר. איך עושים את זה? ריכזנו לפניכם את כל מה שחשוב לדעת.

 

למה לי עבודה בחו"ל?

יש סיבות רבות לחפש עבודה בחול על פני עבודה בארץ והשכיחה שבהן הם הבדלי השכר, כך שעבור עבודות דומות תקבלו שכר גבוה יותר במקומות רבים בעולם, לעומת השכר שתקבלו עבורן בישראל. או במילים אחרות – בפרק זמן קצר יותר תוכלו לחסוך את אותו סכום כסף, או לחילופין – לעבור פרק זמן דומה ולקבל שכר גבוה יותר.

נוסף לנושא התשלום, עבודה בחו"ל טומנת בחובה יתרונות נוספים כמו האפשרות לראות עולם, להיחשף לתרבויות שונות, להכיר חברים חדשים ועוד ועוד.

עבודה בחול

עבודה חוקית לישראלים בחו"ל

לפני שנציג בפניכם את הדרכים השונות למצוא עבודה בחו"ל, חשוב להבין כי יש מגוון רב של משרות הפתוחות בפני ישראלים המטיילים או מהגרים לניכר, חלקן דורשות ניסיון קודם או כישורים מסוימים ואילו אחרות מתאימות גם למי שאין לו ניסיון כלל, אך לא משנה במי מהן תבחרו, חשוב שתעשו את זה כמו שצריך.

עבודה לא חוקית בחו"ל יכולה במקרה הטוב להסתיים בקנסות כבדים וגירוש ובמקרים אחרים, להוביל למאסר של ממש. מה עושים? פועלים על פי הספר ומקבלים את האישורים המתאימים על מנת לעבוד באותה מדינה, גם אם באופן זמני. שימו לב שלכל מדינה דרישות משלה, אך על פי רוב לא מדובר בבירוקרטיה מסובכת מאוד, כך שניתן לעשות זאת לבד או עם חברת השמה.

עבודה בחול

איך מוצאים עבודה בחו"ל? כל הדרכים

יש לא מעט משרות שפתוחות בפני ישראלים בחו"ל – כאלה שאינן דורשות הכשרה מיוחדת כמו עבודה בעגלות ומכירות, וכאלה שמתאימות למי שיש לו רקע מתאים וניסיון – הייטק, רפואה ועוד.

  • לוחות דרושים אונליין: אתרים גדולים שמרכזים משרות חמות, עמוד דרושים באתרי חברות בינלאומיות ורשתות חברתיות מובילות בהן מתפרסמות משרות מבוקשות.
  • חברות השמה: עם ניסיון או בלי, חברת השמה תסייע לכם למצוא עבודה מתאימה ותדאג לכל מה שמסביב, לרבות קבלת אשרת עבודה ומציאת מקום מגורים.
  • פה לאוזן: יש לא מעט תפקידים שתגלו על ידי הפעלת קשרים (פרוטקציה), פרסום (שלכם) ברשתות החברתיות או גישוש אחר משרות שמפעיל מקום העבודה שלכם במדינות נוספות.
  • לשכת התעסוקה: אם יש לכם דרכון זר תוכלו לגשת כמו כל אזרח באותה מדינה ללשכת התעסוקה ולבקש עזרה והכוונה במציאת עבודה שתואמת את הכישורים והיכולות שלכם.

לסיכום, עבודה בחו"ל יכולה להיות שינוי מרענן והזדמנות נהדרת לחסוך כסף ולראות עולם, אבל חשוב לעשות את זה נכון ולמרבה השמחה, ריכזנו לפניכם את הדרכים השונות לעשות זאת.

עבודה בחול

מטוס נייר מעופף
תוכן עניינים
רוצים לפרסם אצלנו כתבה? צרו קשר!
מאמרים נוספים